Sidor

Powered By Blogger

söndag 27 oktober 2013

en bit av Rom och röda rosor


Sååå då är man 16 år! 
Ni kan inte förstå hur skönt det kändes att vara glad, lycklig faktiskt, för första gången på en tid. Jag har varit ganska nere hela veckan, så det här med människor som vill en väl och som man känt länge var just bra.

En gåva jag fick hade med sig ett kort från Rom - det på den första bilden, ett kort som jag gillar väldigt mycket av någon orsak. Kanske bara för att det är från Rom! Och min snälla mamma gav mig röda rosor, vilka jag naturligtvis var tvungen att föreviga på bild.


2 kommentarer:

  1. Hej! Sent grattis!:)
    Jag har funderat ganska länge på att söka till tölö gymi (bildkonst) men är inte rikigt säker ifall det är värt att stiga upp en timme tidigare varje dag (bor rätt långt borta), så sku va jätte kiva om du sku kunna berätta lite om hu de e där? Lixom trivs du, är skolstämmningen så bra som alla säger? O kände du någon annan som skulle dit/ha du fått många nya kaverin? O e där bra lärare osv? Du behöver absolut int svara men men om du orkar sku de va kiva!:)
    o btw hoppas jag int verkar som nån värsta stalkern när vi int känner varanndra, hittade din blogg från weheartit. O din blogg e annars jättefin! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Kiva att du kanske söker till Tölö! :) Jag har trivats jättebra, så mycket bättre än jag gjorde i högstadiet. Vi är ju ett litet gymnasium, så alla känner typ alla, men jag tycker inte att det är en dålig sak. Jag tycker att vår stämning är super! Det finns olika slags människor så jag tycker att man har rum att vara sig själv. Sen har ju alla som sökt hitt gått och gjort ett invalsprov, och det betyder att de som går här verkligen vill gå här.
      Som du säkert vet är det ju tre linjer; musik, bildkonst och humman. I alla vanliga skolämnen är alla tre linjer blandade, alltså jag har timmar tillsammans med bild och hummaelever trots att jag e på mussalinjen. Man har alltså nån gemensam timme med typ varenda en på årskursen, och det har jag tyckt är bra för då lär man känna människor som inte är på ens egen linje.
      På min årskurs går nu tre typer från min gamla skola som jag kände semibra från högstadietiden, och sedan några på tvåan och trean. Men det är inte de människor jag kände från förut som jag är med i skolan; så ja man kan nog säga att jag har fått många nya vänner! :) Så jag sku nog säga att man inte behöver känna någon från tidigare. Man kan ju också göra periodbyte om man vill testa hur de är att vara i ett annat gymnasium.
      De lärare jag hittils har haft har varit riktigt bra, jag har blivit mycket mer inspirerad i vissa ämnen.
      Det är många som kommer rätt långt ifrån (bla Ingå och Borgå) och också jag måst stiga upp en timme tidigare än vad skulle behöva om jag hade gått till det gymnasium som ligger närmast. Jag tycker ändå att det har varit värt det! Så härligt att få träffa andra människor som gillar musik och konst!
      Hoppas du fick ut någo av mitt svar, om du ännu undrar någo så fråga bara! Och nej ja tycker inte du är någon stalker, jag läser själv flera bloggar där jag int personligen känner den som skriver! :) + tack så mycke!

      Radera